Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2024/2025

RODO

BIP

Nauka zdalna

EPUAP

FB - PSP7

Dostępna Szkoła

Jadłospis

FB - Biblioteka Szkolna

Klub Szkół

Aktywna tablica

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Promująca Zdrowie

Strona główna

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta bankowego do wpłat za obiady, duplikaty:

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981

Nr konta Rada Rodziców:

53 9430 0006 0000 1469 2000 0001

 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Mam problem z MS Teams (zobacz pomoc)

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

Ćwiczenia dydaktyczne dla uczniów oddziału przedszkolnego

 

 

  • Praca z wierszem Anny Łady-Grodzickiej „Wiosenne kwiaty” :

Już kwiaty zakwitają
W lasach, ogrodach i na łąkach
- mówią o tym, że nadszedł czas wiosny i słonka.
Przyszły do nas kwiaty w gości
W swej wiosennej szacie,
Słuchajcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy to przebiśnieg biały.
Drugi- to stokrotka, kwiatek bardzo mały.
Trzeci jest jak złota łąka, to kaczeniec cały w pąkach.
Czwarty to krokus fioletowy, piąty- tulipan purpurowy.
I szósty- to żonkil w żółtym kolorze,
ten ostatni słoneczny kwiatek do wazonu włożę.

Udzielanie przez dzieci udzielanie na pytania:

- O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?
- Który kwiatek w wierszu pojawił się pierwszy, który drugi.. itd. ?

Dzieci dzielą nazwy kwiatów na sylaby z jednoczesnym wyklaskiwaniem.
Wyróżniają pierwszą i ostatnią głoskę nazwy. Globalnie próbują odczytać nazwy kwiatów.

Zabawa ruchowa „ Kwiaty rosną, kwiaty więdną” - dzieci reagują na polecenie „kwiaty rosną!” stają na palcach i jak najwyżej wyciągają ręce do słońca. „Kwiaty więdną!” – kulą się i przykucają.

  • „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.

Zabawa oddechowa „Wąchamy wiosenne kwiaty”- dzieci nabierają powietrze nosem a następnie wypuszczają je buzią mówiąc „aaaach” ( zachwycają się urodą wiosennego kwiatka ).

„Żaba łapię muchę” – ćwiczenia warg i języka. Dzieci naśladują ciche bzyczenie muchy. Na klaśnięcie w ręce wysuwają język jak najdalej do przodu, robią „ łyżeczkę” i chowają język.

„Rechot żaby” – ćwiczenia mięśni policzków. Dzieci nadymają policzki zatrzymując w niech powietrze. Następnie naciskają je palcami wskazującymi, wolno wypuszczają powietrze z jednoczesnym prychnięciem.

  • Osłuchanie się z piosenką Stanisława Karaszewskiego pt. „Polka fasolka”.

Po wysłuchaniu „ Polki fasolki” dzieci realizują rytm piosenki klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm rękami.  Analizują słuchowo zdania piosenki, dzielą zdania  na wyrazy, wyrazy na sylaby.

  • Pająk i muchy.

Dzieci biegające swobodnie, naśladując gestami dźwiękiem muchy. Na zawołanie "pająk!", zastygają w bezruchu. Osoba pełniąca funkcję pająka wychodzi na spacer pomiędzy uczestnikami, uważnie obserwując czy ktoś się nie porusza. Ten kto nie wytrzyma w bezruchu, zabierany jest do "sieci" (miejsce z boku pola zabawowego). Gdy pająk na chwilę wraca do sieci, muchy mają możliwość swobodnego fruwania, aż do następnego polowania.

  • Letnia burza.

Dzieci siedzą przy stole.

Narracja: " W piękny letni dzień gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza". Dzieci palcami obu rąk "wędrują" po stole.

Narracja: "Wszyscy próbują się schować". Uczniowie opierają o krawędź stołu same końce palców.

Narracja: " Zaczyna już kropić deszcz". Dzieci jednym palcem pukają lekko w blat stołu.

Narracja: "A potem spadają pierwsze duże krople deszczu".  Uczestnicy pukają naprzemian dwoma palcami w blat.

Narracja: "Deszcz pada i pada i pada".  Uczniowie Bębnią wszystkimi palcami po stole.

Narracja: "Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra". Dzieci wykonują gest zacierania rąk.

Narracja: "Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata". Uczniowie pukają kostkami palców o lat stołu.

Narracja: : " Na niebie pojawiają się błyskawice".  Uczniowie szybko - jak błyskawica- wyrzucają ręce do góry.

Narracja: "Słychać donośne grzmoty". Dzieci biją pięściami w stół.

Narracja: " Stopniowo burza cichnie". Uczestnicy uderzają powierzchnią dłoni o krawędź stołu.

Narracja: "Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu". Uczniowie przebiegają palcami szybko po blacie stołu i chowają ręce pod jego krawędzią.

Narracja: "Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!". Dzieci rysują w powietrzu słońce i klaszczą.

  • Malowanka na plecach.  Zabawa w parach.

Dzieci nawzajem "malują" sobie na plecach różne przedmioty i zgadują co to jest. Zaczynamy od prostych form, jak np. piłka, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. bałwan, samochód, żaglówka.

  • Jaką jestem zabawką?

Dzieci wypowiadają się na temat ulubionych zabawek. Po kolei każdy z uczestników przedstawia gestami wybraną przez siebie zabawkę, a pozostali odgadują jaka to zabawka.

 

Beata Niemczyk, Iza Madej

Ostatnie wydarzenia