Za nami kolejny miesiąc realizacji programu. Nauczyciele coraz chętniej sięgają po atrakcyjne pomoce dydaktyczne. Jak zwykle najczęściej wykorzystywane są roboty Photon (2c, 2d, 4a, 7a). 

 

Nasi podopieczni powoli odkrywają też uroki pracy z długopisami 3D, które kształtują kreatywność
i rozwijają zdolności manualne (2a, 4a, 6c, 8c, 8d)

Uruchomiliśmy również drukarkę 3D, a uczniowie z klas 6 na zajęciach z informatyki tworzyli swoje trójwymiarowe projekty (Tinkercad). Piramida żywieniowa, która „wyszła” spod naszej drukarki towarzyszyła klasie 6b w konkursie "Międzyszkolny Master Szef" organizowanym w ramach działań Ogólnopolskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie.

W ostatnim czasie bardzo przydały się pomoce z pracowni multimedialnej. Aparat fotograficzny często był wykorzystywany do dokumentowania wycieczek, konkursów i uroczystości (Campus LEGO, Dzień Nauczyciela). Kamerą, także dołączoną do tego zestawu, nagrywaliśmy pasowanie na ucznia. Z kolei sprzęt nagłaśniający i mikrofony pozwalają na zajęciach kreatywnych rozwijać talenty wokalne.

Swoją działalność rozpoczęła również pracownia kulinarna. Między innymi dzieci z klas drugich przygotowały w niej smaczne i zdrowe kanapki oraz sałatki warzywne.

 

Leszek Sudoł